Zawory samochodoweETRTO: V3.20.9, V3.14.1
Wentyle samochodowe i zawory do kół dostępne w naszym sklepie to szeroki wybór akcesoriów do prawie każdego rodzaju pojazdu. Zadaniem zaworów do kół jest utrzymanie właściwego ciśnienia w oponach, co wpływa na bezpieczeństwo, komfort jazdy oraz trwałość ogumienia. Wysokiej jakości zawory wentyle samochodowe są nieodzownym wyposażeniem zarówno samochodów osobowych, jak i ciężarowych, autobusów, maszyn budowlanych, rolniczych czy motocykli.
-
562-6733Zawór, wentyl do kół bezdętkowych ciężarowych MSF 75 V3.14.1Ilość:Cena katalogowa 13,41 zł Cena promocyjna 10,06 zł 8,18 zł -
562-6836Zawór LKW 102 MS/9,7-12 - V3.20.9Ilość:Cena katalogowa 10,95 zł Cena promocyjna 8,22 zł 6,68 zł
W naszej ofercie znajdziesz szeroki wybór zaworów do kół i wentyli dostosowanych do różnych typów pojazdów i warunków użytkowania. Produkty dostępne w ofercie cechuje precyzyjne wykonanie, trwałość i odporność na czynniki zewnętrzne, takie jak zmienne temperatury, wilgoć czy zabrudzenia. Nasze zawory i wentyle do opon sprawdzą się zarówno w codziennej eksploatacji, jak i w wymagających zastosowaniach przemysłowych czy terenowych.
Co to jest wentyl samochodowy?
Wentyl samochodowy, nazywany również zaworem, to niewielki, ale niezwykle istotny element koła, odpowiedzialny za utrzymanie prawidłowego ciśnienia w oponie. Działa jak zawór jednokierunkowy – pozwala na łatwe wtłoczenie powietrza do środka, jednocześnie skutecznie blokując jego ucieczkę. Składa się z korpusu osadzonego w feldze, wymiennego wkładu (tzw. sprężynki), który odpowiada za szczelność, oraz kapturka chroniącego mechanizm przed zanieczyszczeniami.
Jaki gwint ma wentyl samochodowy?
Standardowy wentyl samochodowy, znany jako zawór Schradera, posiada dwa rodzaje gwintów.
- Gwint zewnętrzny, na który nakręcamy kapturek lub końcówkę kompresora, jest zunifikowany i określany w normach jako VG8 (8V1), co odpowiada wymiarowi 0.305 cala przy 32 zwojach na cal.
- Gwint wewnętrzny, w który wkręcany jest wymienny wkład zaworu (sprężynka). Ten gwint również jest standardowy i nosi oznaczenie VG5 (5V1). Dzięki tej standaryzacji, większość pompek, wkrętaków i kapturków pasuje do praktycznie wszystkich zaworów w samochodach osobowych.
Jakie zawory do kół samochodowych przy felgach stalowych i aluminiowych?
Wybór zaworu zależy przede wszystkim od rodzaju felgi oraz oczekiwań klienta. Poniższa tabela pomoże Ci szybko dopasować właściwy produkt do każdej sytuacji w warsztacie.
| Typ zaworu | Jaka felga? | Zalety | Co warto wiedzieć? |
| Zawór gumowy (np. TR413, TR414) | Głównie felgi stalowe, ale dopuszczalny także w podstawowych felgach aluminiowych. | Niska cena i uniwersalność. Najpopularniejszy i najszybszy w montażu typ zaworu na rynku. | Podlega starzeniu i działaniu siły odśrodkowej. Należy go wymieniać przy każdej wymianie opony. |
| Zawór chromowany (metalowa tuleja) | Dedykowany do felg aluminiowych. | Wysoka estetyka. Metalowa, chromowana tuleja doskonale komponuje się z wyglądem felgi aluminiowej, jest też bardziej odporna na uszkodzenia. | Pod warstwą chromu znajduje się standardowy zawór gumowy, który również podlega zużyciu. |
| Zawór skręcany (metalowy) | Felgi aluminiowe, zwłaszcza w autach sportowych, po tuningu i w motorsporcie. | Maksymalna wytrzymałość i szczelność. Odporny na wysokie ciśnienie i ogromne siły odśrodkowe. Można w nim wymieniać sam wkład z uszczelkami. | Wyższa cena i bardziej czasochłonny montaż. Wymaga dokręcania z odpowiednim momentem. |
| Zawór do systemów TPMS | Koła z czujnikami ciśnienia (TPMS). | Kompatybilność z czujnikiem. Specjalna konstrukcja umożliwia bezpieczne zamocowanie czujnika ciśnienia do stopki zaworu. | Zawsze należy używać dedykowanych zaworów TPMS. Próba montażu czujnika na zwykłym zaworze jest niemożliwa i niebezpieczna. |
⚠️ Porada eksperta TIP-TOPOL!
Wymieniaj zawór przy każdej wymianie opony! To zasada, której powinien przestrzegać każdy profesjonalny serwis. Koszt nowego zaworu gumowego jest znikomy w porównaniu do ryzyka związanego z pozostawieniem starego, zmęczonego elementu. Guma z czasem parcieje, traci elastyczność i jest narażona na pęknięcia u podstawy, co prowadzi do nagłej utraty ciśnienia i niebezpiecznej sytuacji na drodze. Oferowanie wymiany zaworu to dowód dbałości o bezpieczeństwo klienta.
Gdzie kupić wentyl samochodowy? TIP-TOPOL to najlepszy wybór!
To decyzja o pełnym spokoju i bezpieczeństwie Twojej inwestycji. Od pierwszej rozmowy, jesteśmy z Tobą na każdym kroku zakupu, ale i po nim. Nasza współpraca nie kończy się w dniu dostawy. Zapewniamy stałe wsparcie techniczne, dając Ci pewność, że Twoje nowe urządzenie będzie niezawodnie służyć i zarabiać przez długie lata.
W naszej ofercie znajdziesz pełen przekrój rodzajów wentyli samochodowych zaworów do kół – od standardowych wentyli gumowych, przez eleganckie zawory chromowane, aż po wytrzymałe zawory skręcane, dedykowane do różnych typów felg i zastosowań.
Zawory do samochodów osobowych
Dla właścicieli samochodów osobowych oferujemy standardowe zawory gumowe i metalowe, które są kompatybilne z różnymi modelami felg. Nasze zawory są odporne na warunki atmosferyczne i gwarantują długotrwałe użytkowanie, dzięki czemu sprawdzają się zarówno w codziennej eksploatacji, jak i w bardziej wymagających warunkach. W ofercie znajdziesz również kapturki ochronne, które dodatkowo zabezpieczają zawory przed zabrudzeniami i uszkodzeniami mechanicznymi.
Zawory do samochodów ciężarowych i autobusów
W przypadku pojazdów ciężarowych i autobusów odpowiedni wybór zaworów ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa i efektywności transportu. Oferujemy wytrzymałe zawory metalowe i przedłużki, które są dostosowane do większych obciążeń i wyższych ciśnień, jakie występują w kołach tych pojazdów. Dzięki wysokiej jakości materiałom nasze produkty są odporne na intensywne użytkowanie i ekstremalne warunki pracy, zapewniając niezawodność nawet w najbardziej wymagających sytuacjach.
Zawory do maszyn budowlanych i rolniczych
Maszyny budowlane i rolnicze wymagają specjalistycznych rozwiązań, dlatego w naszej ofercie znajdziesz zawory do opon wielkogabarytowych, które są odporne na uszkodzenia mechaniczne i działanie czynników zewnętrznych, takich jak błoto, kurz czy wilgoć. Produkty te są dostosowane do pracy w trudnych warunkach terenowych i zapewniają stabilne ciśnienie w oponach, co przekłada się na efektywność pracy maszyn.
Zawory do kół motocyklowych
Motocykliści mogą liczyć na specjalistyczne zawory do kół motocyklowych, które gwarantują precyzyjne utrzymanie ciśnienia w oponach. W naszej ofercie znajdziesz zawory o ergonomicznym kształcie, które ułatwiają pompowanie kół, a także modele wykonane z lekkich, ale wytrzymałych materiałów.
Zapraszamy do zapoznania się z asortymentem sklepu TIP-TOPOL! Zawory i wentyle do kół podzieliliśmy na kategorie według rodzaju pojazdów, dzięki czemu szybko znajdziesz rozwiązania, które spełnią Twoje oczekiwania. Niezależnie od specyfiki pracy czy użytkowania pojazdu u nas kupisz to czego potrzebujesz!
FAQ - Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi
Jak odkręcić wentyl samochodowy?
To pytanie może oznaczać trzy różne czynności, dlatego wyjaśniamy każdą z nich:
-
Odkręcanie kapturka. Jest to najprostsza czynność. Plastikowy lub metalowy kapturek odkręca się ręcznie, w lewą stronę (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara), aby uzyskać dostęp do wkładu w celu napompowania koła.
-
Wykręcanie wkładu zaworu (tzw. sprężynki). Aby spuścić powietrze z koła szybko i w kontrolowany sposób, używa się specjalnego wkrętaka do wentyli. Jego końcówka pasuje do nacięcia we wkładzie. Wkład również wykręca się w lewą stronę. Jest to standardowa procedura w serwisach oponiarskich.
-
Demontaż całego zaworu z felgi. Tutaj sposób działania zależy od typu zaworu:
-
Zawór gumowy (wciskany) - Tego zaworu się nie odkręca. Podczas wymiany opon stary zawór jest najczęściej obcinany nożem lub wyrywany za pomocą specjalnej dźwigni do zaworów.
-
Zawór metalowy (skręcany) - Ten typ zaworu jest przykręcony do felgi za pomocą nakrętki od zewnętrznej strony. Aby go zdemontować, należy najpierw spuścić powietrze z koła, a następnie za pomocą klucza płaskiego poluzować i odkręcić tę nakrętkę.
-
Jaka jest średnica wentyla samochodowego?
Najważniejszym wymiarem jest średnica osadzenia, czyli średnica otworu w feldze, w którym montowany jest zawór. W zdecydowanej większości pojazdów standard ten jest ujednolicony. Średnica otworu w feldze samochodu osobowego, dostawczego i motocykla wynosi 11,3 mm. Do tego otworu pasują najpopularniejsze zawory na rynku, takie jak TR413, TR414, TR418 oraz większość zaworów skręcanych i chromowanych. W samochodach ciężarowych i maszynach rolniczych stosuje się zawory o znacznie większych średnicach, np. 15,7 mm lub większych, ze względu na wyższe ciśnienie robocze.
Czy mogę zamontować zwykły zawór gumowy w feldze, w której był czujnik TPMS?
Technicznie tak, ale system TPMS w samochodzie przestanie działać i na desce rozdzielczej będzie wyświetlał się błąd. Jeśli auto jest fabrycznie wyposażone w TPMS, należy zawsze stosować dedykowane zawory z czujnikami, aby zachować pełną funkcjonalność i bezpieczeństwo.