Zawory samochodowe

Dostawa w cenie
Dostawa i montaż w cenie

Wentyle samochodowe i zawory do kół dostępne w naszym sklepie to szeroki wybór akcesoriów do prawie każdego rodzaju pojazdu. Zadaniem zaworów do kół jest utrzymanie właściwego ciśnienia w oponach, co wpływa na bezpieczeństwo, komfort jazdy oraz trwałość ogumienia. Wysokiej jakości zawory wentyle samochodowe są nieodzownym wyposażeniem zarówno samochodów osobowych, jak i ciężarowych, autobusów, maszyn budowlanych, rolniczych czy motocykli.

Cena
Producent
Długość
Filtry
Ustaw kierunek malejący

Znaleziono Produkty 1-20 z 140

Filtry
Ustaw kierunek malejący

Znaleziono Produkty 1-20 z 140

W naszej ofercie znajdziesz szeroki wybór zaworów do kół i wentyli dostosowanych do różnych typów pojazdów i warunków użytkowania. Produkty dostępne w ofercie cechuje precyzyjne wykonanie, trwałość i odporność na czynniki zewnętrzne, takie jak zmienne temperatury, wilgoć czy zabrudzenia. Nasze zawory i wentyle do opon sprawdzą się zarówno w codziennej eksploatacji, jak i w wymagających zastosowaniach przemysłowych czy terenowych.

Co to jest wentyl samochodowy?

Wentyl samochodowy, nazywany również zaworem, to niewielki, ale niezwykle istotny element koła, odpowiedzialny za utrzymanie prawidłowego ciśnienia w oponie. Działa jak zawór jednokierunkowy – pozwala na łatwe wtłoczenie powietrza do środka, jednocześnie skutecznie blokując jego ucieczkę. Składa się z korpusu osadzonego w feldze, wymiennego wkładu (tzw. sprężynki), który odpowiada za szczelność, oraz kapturka chroniącego mechanizm przed zanieczyszczeniami.

Jaki gwint ma wentyl samochodowy?

Standardowy wentyl samochodowy, znany jako zawór Schradera, posiada dwa rodzaje gwintów.

  • Gwint zewnętrzny, na który nakręcamy kapturek lub końcówkę kompresora, jest zunifikowany i określany w normach jako VG8 (8V1), co odpowiada wymiarowi 0.305 cala przy 32 zwojach na cal.
  • Gwint wewnętrzny, w który wkręcany jest wymienny wkład zaworu (sprężynka). Ten gwint również jest standardowy i nosi oznaczenie VG5 (5V1). Dzięki tej standaryzacji, większość pompek, wkrętaków i kapturków pasuje do praktycznie wszystkich zaworów w samochodach osobowych.

Jakie zawory do kół samochodowych przy felgach stalowych i aluminiowych?

Wybór zaworu zależy przede wszystkim od rodzaju felgi oraz oczekiwań klienta. Poniższa tabela pomoże Ci szybko dopasować właściwy produkt do każdej sytuacji w warsztacie.

Typ zaworu Jaka felga? Zalety Co warto wiedzieć?
Zawór gumowy (np. TR413, TR414) Głównie felgi stalowe, ale dopuszczalny także w podstawowych felgach aluminiowych. Niska cena i uniwersalność. Najpopularniejszy i najszybszy w montażu typ zaworu na rynku. Podlega starzeniu i działaniu siły odśrodkowej. Należy go wymieniać przy każdej wymianie opony.
Zawór chromowany (metalowa tuleja) Dedykowany do felg aluminiowych. Wysoka estetyka. Metalowa, chromowana tuleja doskonale komponuje się z wyglądem felgi aluminiowej, jest też bardziej odporna na uszkodzenia. Pod warstwą chromu znajduje się standardowy zawór gumowy, który również podlega zużyciu.
Zawór skręcany (metalowy) Felgi aluminiowe, zwłaszcza w autach sportowych, po tuningu i w motorsporcie. Maksymalna wytrzymałość i szczelność. Odporny na wysokie ciśnienie i ogromne siły odśrodkowe. Można w nim wymieniać sam wkład z uszczelkami. Wyższa cena i bardziej czasochłonny montaż. Wymaga dokręcania z odpowiednim momentem.
Zawór do systemów TPMS Koła z czujnikami ciśnienia (TPMS). Kompatybilność z czujnikiem. Specjalna konstrukcja umożliwia bezpieczne zamocowanie czujnika ciśnienia do stopki zaworu. Zawsze należy używać dedykowanych zaworów TPMS. Próba montażu czujnika na zwykłym zaworze jest niemożliwa i niebezpieczna.

⚠️ Porada eksperta TIP-TOPOL!

Wymieniaj zawór przy każdej wymianie opony! To zasada, której powinien przestrzegać każdy profesjonalny serwis. Koszt nowego zaworu gumowego jest znikomy w porównaniu do ryzyka związanego z pozostawieniem starego, zmęczonego elementu. Guma z czasem parcieje, traci elastyczność i jest narażona na pęknięcia u podstawy, co prowadzi do nagłej utraty ciśnienia i niebezpiecznej sytuacji na drodze. Oferowanie wymiany zaworu to dowód dbałości o bezpieczeństwo klienta.

Gdzie kupić wentyl samochodowy? TIP-TOPOL to najlepszy wybór!

To decyzja o pełnym spokoju i bezpieczeństwie Twojej inwestycji. Od pierwszej rozmowy, jesteśmy z Tobą na każdym kroku zakupu, ale i po nim. Nasza współpraca nie kończy się w dniu dostawy. Zapewniamy stałe wsparcie techniczne, dając Ci pewność, że Twoje nowe urządzenie będzie niezawodnie służyć i zarabiać przez długie lata.

W naszej ofercie znajdziesz pełen przekrój rodzajów wentyli samochodowych zaworów do kół – od standardowych wentyli gumowych, przez eleganckie zawory chromowane, aż po wytrzymałe zawory skręcane, dedykowane do różnych typów felg i zastosowań.

Zawory do samochodów osobowych

Dla właścicieli samochodów osobowych oferujemy standardowe zawory gumowe i metalowe, które są kompatybilne z różnymi modelami felg. Nasze zawory są odporne na warunki atmosferyczne i gwarantują długotrwałe użytkowanie, dzięki czemu sprawdzają się zarówno w codziennej eksploatacji, jak i w bardziej wymagających warunkach. W ofercie znajdziesz również kapturki ochronne, które dodatkowo zabezpieczają zawory przed zabrudzeniami i uszkodzeniami mechanicznymi.

Zawory do samochodów ciężarowych i autobusów

W przypadku pojazdów ciężarowych i autobusów odpowiedni wybór zaworów ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa i efektywności transportu. Oferujemy wytrzymałe zawory metalowe i przedłużki, które są dostosowane do większych obciążeń i wyższych ciśnień, jakie występują w kołach tych pojazdów. Dzięki wysokiej jakości materiałom nasze produkty są odporne na intensywne użytkowanie i ekstremalne warunki pracy, zapewniając niezawodność nawet w najbardziej wymagających sytuacjach.

Zawory do maszyn budowlanych i rolniczych

Maszyny budowlane i rolnicze wymagają specjalistycznych rozwiązań, dlatego w naszej ofercie znajdziesz zawory do opon wielkogabarytowych, które są odporne na uszkodzenia mechaniczne i działanie czynników zewnętrznych, takich jak błoto, kurz czy wilgoć. Produkty te są dostosowane do pracy w trudnych warunkach terenowych i zapewniają stabilne ciśnienie w oponach, co przekłada się na efektywność pracy maszyn.

Zawory do kół motocyklowych

Motocykliści mogą liczyć na specjalistyczne zawory do kół motocyklowych, które gwarantują precyzyjne utrzymanie ciśnienia w oponach. W naszej ofercie znajdziesz zawory o ergonomicznym kształcie, które ułatwiają pompowanie kół, a także modele wykonane z lekkich, ale wytrzymałych materiałów.

Zapraszamy do zapoznania się z asortymentem sklepu TIP-TOPOL! Zawory i wentyle do kół podzieliliśmy na kategorie według rodzaju pojazdów, dzięki czemu szybko znajdziesz rozwiązania, które spełnią Twoje oczekiwania. Niezależnie od specyfiki pracy czy użytkowania pojazdu u nas kupisz to czego potrzebujesz!

 


FAQ - Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

Jak odkręcić wentyl samochodowy?

To pytanie może oznaczać trzy różne czynności, dlatego wyjaśniamy każdą z nich:

  • Odkręcanie kapturka. Jest to najprostsza czynność. Plastikowy lub metalowy kapturek odkręca się ręcznie, w lewą stronę (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara), aby uzyskać dostęp do wkładu w celu napompowania koła.

  • Wykręcanie wkładu zaworu (tzw. sprężynki). Aby spuścić powietrze z koła szybko i w kontrolowany sposób, używa się specjalnego wkrętaka do wentyli. Jego końcówka pasuje do nacięcia we wkładzie. Wkład również wykręca się w lewą stronę. Jest to standardowa procedura w serwisach oponiarskich.

  • Demontaż całego zaworu z felgi. Tutaj sposób działania zależy od typu zaworu:

    • Zawór gumowy (wciskany) - Tego zaworu się nie odkręca. Podczas wymiany opon stary zawór jest najczęściej obcinany nożem lub wyrywany za pomocą specjalnej dźwigni do zaworów.

    • Zawór metalowy (skręcany) -  Ten typ zaworu jest przykręcony do felgi za pomocą nakrętki od zewnętrznej strony. Aby go zdemontować, należy najpierw spuścić powietrze z koła, a następnie za pomocą klucza płaskiego poluzować i odkręcić tę nakrętkę.

Jaka jest średnica wentyla samochodowego?

Najważniejszym wymiarem jest średnica osadzenia, czyli średnica otworu w feldze, w którym montowany jest zawór. W zdecydowanej większości pojazdów standard ten jest ujednolicony. Średnica otworu w feldze samochodu osobowego, dostawczego i motocykla wynosi 11,3 mm. Do tego otworu pasują najpopularniejsze zawory na rynku, takie jak TR413, TR414, TR418 oraz większość zaworów skręcanych i chromowanych. W samochodach ciężarowych i maszynach rolniczych stosuje się zawory o znacznie większych średnicach, np. 15,7 mm lub większych, ze względu na wyższe ciśnienie robocze.

Czy mogę zamontować zwykły zawór gumowy w feldze, w której był czujnik TPMS?

Technicznie tak, ale system TPMS w samochodzie przestanie działać i na desce rozdzielczej będzie wyświetlał się błąd. Jeśli auto jest fabrycznie wyposażone w TPMS, należy zawsze stosować dedykowane zawory z czujnikami, aby zachować pełną funkcjonalność i bezpieczeństwo.