Sznury butylowe
Sznur naprawczy butylowy to absolutna podstawa w każdym mobilnym serwisie i warsztacie, gdy liczy się czas i natychmiastowe działanie. Pozwala na błyskawiczne i skuteczne uszczelnienie czołowego przebicia opony bez konieczności jej demontażu z felgi. Choć w profesjonalnych serwisach naprawa opony sznurem często traktowana jest jako rozwiązanie awaryjne lub tymczasowe, posiadanie tego rozwiązania jest dowodem pełnego przygotowania na każdą ewentualność i pozwala szybko przywrócić sprawność koła. W tej kategorii znajdziesz wysokiej jakości sznury butylowe o różnych grubościach, które stanowią niezawodne wyposażenie każdego profesjonalisty.
-
Sznury butylowe do opon motocyklowych czarne cienkie 4 mm 50 sztIlość:Cena katalogowa 47,66 zł Cena promocyjna 36,70 zł 29,84 zł -
Sznury brązowe grube 200 x 6 mm do szybkiej tymczasowej naprawy przebić opon ciężarowychIlość:Cena katalogowa 49,35 zł Cena promocyjna 37,99 zł 30,89 zł -
Sznury brązowe grube 100 x 6 mm do szybkiej tymczasowej naprawy przebić opon osobowychIlość:Cena katalogowa 51,82 zł Cena promocyjna 39,90 zł 32,44 zł -
510-1867Zestaw sznury 102 mm do naprawy opon w blistrzeIlość:Cena katalogowa 25,19 zł Cena promocyjna 19,40 zł 15,77 zł -
510-1866Zestaw do naprawy opon samochodowych w walizce: 25x sznur 200 mm, szydło, aplikatorIlość:Cena katalogowa 98,18 zł Cena promocyjna 75,60 zł 61,46 zł -
510-1865Zestaw do naprawy opon samochodowych w walizce: 50x sznur 100 mm, szydło, aplikatorIlość:Cena katalogowa 106,49 zł Cena promocyjna 82,00 zł 66,67 zł
Sznury naprawcze butylowe
Sznur butylowy to jedno z najszybszych i najskuteczniejszych narzędzi do awaryjnego uszczelnienia przebicia opony. W profesjonalnym warsztacie jego głównym zadaniem jest umożliwienie klientowi bezpiecznego dojazdu lub tymczasowe przywrócenie sprawności koła.
Co warto wiedzieć? Rada naszego eksperta:
Zgodnie ze sztuką wulkanizacyjną, jedyną pełnowartościową metodą naprawy jest zastosowanie kołka lub wkładu naprawczego od wewnętrznej strony opony. Dlatego sznur butylowy traktuj jako rozwiązanie tymczasowe – profesjonalna naprawa powinna zostać wykonana przy najbliższej okazji.
Jak stosować sznur butylowy? Instrukcja krok po kroku.
Aby naprawa za pomocą sznura butylowego była w pełni skuteczna, ważne jest precyzyjne wykonanie kilku prostych czynności. Prawidłowe przygotowanie otworu po przebiciu i odpowiednia aplikacja materiału to gwarancja uzyskania maksymalnej szczelności. Postępuj zgodnie z poniższą instrukcją, aby profesjonalnie, bezpiecznie i szybko uszczelnić oponę.
-
Oceń uszkodzenie - Zlokalizuj przebicie. Upewnij się, że znajduje się ono wyłącznie w strefie czoła bieżnika. Usuń ciało obce (np. gwóźdź).
-
Przygotuj otwór - Użyj frezu (rozwiertaka), aby oczyścić otwór z resztek gumy i drutów. Nadaj mu jednolity kształt.
-
Aplikacja sznura - Przeciągnij sznur butylowy przez ucho szydła (aplikatora), tak aby wystawał równo po obu stronach.
-
Wprowadź sznur - Zdecydowanym ruchem wciśnij szydło ze sznurem w przygotowany otwór. Pozostał na zewnętrz około 1 - 2 cm sznura.
-
Usuń narzędzia i wykończ - Obróć szydło o 90° i energicznie je wyciągnij – sznur pozostanie w oponie. Obetnij nadmiar sznura, pozostawiając ok. 2-3 mm nad powierzchnią bieżnika.
Kiedy NIE WOLNO stosować sznura naprawczego?
Nigdy nie naprawiaj:
-
Ściany bocznej ani barku opony – to skrajnie niebezpieczne.
-
Uszkodzeń o średnicy większej niż 6 mm.
-
Uszkodzeń pod ostrym kątem względem bieżnika.
-
Opon typu Run-Flat bez późniejszej weryfikacji przez specjalistę.
Pamiętaj: Po każdej naprawie skontroluj i w razie potrzeby skoryguj ciśnienie w kole.
FAQ - Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi
Czy można używać sznura w oponach bezdętkowych?
Tak, sznur butylowy jest przeznaczony właśnie do takich opon – pod warunkiem, że uszkodzenie znajduje się w bieżniku i ma odpowiedni rozmiar.
Czy sznur nadaje się do naprawy opon motocyklowych?
Tak, ale tylko jako rozwiązanie awaryjne, pozwalające dojechać do warsztatu.
Czy do aplikacji sznura potrzebny jest specjalny zestaw?
Tak – potrzebujesz szydła/aplikatora, frezu oraz smaru montażowego lub kleju butylowego.
