Sznury butylowe

Dostawa w cenie
Dostawa i montaż w cenie

Sznur naprawczy butylowy to absolutna podstawa w każdym mobilnym serwisie i warsztacie, gdy liczy się czas i natychmiastowe działanie. Pozwala na błyskawiczne i skuteczne uszczelnienie czołowego przebicia opony bez konieczności jej demontażu z felgi. Choć w profesjonalnych serwisach naprawa opony sznurem często traktowana jest jako rozwiązanie awaryjne lub tymczasowe, posiadanie tego rozwiązania jest dowodem pełnego przygotowania na każdą ewentualność i pozwala szybko przywrócić sprawność koła. W tej kategorii znajdziesz wysokiej jakości sznury  butylowe o różnych grubościach, które stanowią niezawodne wyposażenie każdego profesjonalisty.

Cena
Producent
Typ
Filtry
Ustaw kierunek malejący

Znaleziono Produkty 6

Filtry
Ustaw kierunek malejący

Znaleziono Produkty 6

Sznury naprawcze butylowe

Sznur butylowy to jedno z najszybszych i najskuteczniejszych narzędzi do awaryjnego uszczelnienia przebicia opony. W profesjonalnym warsztacie jego głównym zadaniem jest umożliwienie klientowi bezpiecznego dojazdu lub tymczasowe przywrócenie sprawności koła.

Co warto wiedzieć? Rada naszego eksperta:

Zgodnie ze sztuką wulkanizacyjną, jedyną pełnowartościową metodą naprawy jest zastosowanie kołka lub wkładu naprawczego od wewnętrznej strony opony. Dlatego sznur butylowy traktuj jako rozwiązanie tymczasowe – profesjonalna naprawa powinna zostać wykonana przy najbliższej okazji.

Jak stosować sznur butylowy? Instrukcja krok po kroku.

Aby naprawa za pomocą sznura butylowego była w pełni skuteczna, ważne jest precyzyjne wykonanie kilku prostych czynności. Prawidłowe przygotowanie otworu po przebiciu i odpowiednia aplikacja materiału to gwarancja uzyskania maksymalnej szczelności. Postępuj zgodnie z poniższą instrukcją, aby profesjonalnie, bezpiecznie i szybko uszczelnić oponę.

  1. Oceń uszkodzenie - Zlokalizuj przebicie. Upewnij się, że znajduje się ono wyłącznie w strefie czoła bieżnika. Usuń ciało obce (np. gwóźdź).

     

  2. Przygotuj otwór - Użyj frezu (rozwiertaka), aby oczyścić otwór z resztek gumy i drutów. Nadaj mu jednolity kształt.

  3. Aplikacja sznura - Przeciągnij sznur butylowy przez ucho szydła (aplikatora), tak aby wystawał równo po obu stronach.

  4. Wprowadź sznur - Zdecydowanym ruchem wciśnij szydło ze sznurem w przygotowany otwór. Pozostał na zewnętrz około 1 - 2 cm sznura.

  5. Usuń narzędzia i wykończ - Obróć szydło o 90° i energicznie je wyciągnij – sznur pozostanie w oponie. Obetnij nadmiar sznura, pozostawiając ok. 2-3 mm nad powierzchnią bieżnika.

Kiedy NIE WOLNO stosować sznura naprawczego?

Nigdy nie naprawiaj:

  • Ściany bocznej ani barku opony – to skrajnie niebezpieczne.

  • Uszkodzeń o średnicy większej niż 6 mm.

  • Uszkodzeń pod ostrym kątem względem bieżnika.

  • Opon typu Run-Flat bez późniejszej weryfikacji przez specjalistę.

Pamiętaj: Po każdej naprawie skontroluj i w razie potrzeby skoryguj ciśnienie w kole.

 


 

FAQ - Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

 

Czy można używać sznura w oponach bezdętkowych?

Tak, sznur butylowy jest przeznaczony właśnie do takich opon – pod warunkiem, że uszkodzenie znajduje się w bieżniku i ma odpowiedni rozmiar.

 

Czy sznur nadaje się do naprawy opon motocyklowych?

Tak, ale tylko jako rozwiązanie awaryjne, pozwalające dojechać do warsztatu.

 

Czy do aplikacji sznura potrzebny jest specjalny zestaw?

Tak – potrzebujesz szydła/aplikatora, frezu oraz smaru montażowego lub kleju butylowego.